۱۰ ابزار کاربردی برای مترجم ها

در زندگی یک مترجم فعال، زمان ارزشمند تر از پول است. به همین دلیل در این مطلب شما را با ۱۰ ابزار برای مترجمان آشنا می‌کنیم که باعث صرفه جویی در زمان می‎‌شوند، پس مترجمان عزیز با سایت ترجمه آنلاین فارسیز همراه باشید.

اکنون که همه ما از اهمیت زمان در کار ترجمه مطلع هستیم، می توانیم زمانمان را عاقلانه تر سرمایه گذاری کنیم، در ادامه نگاهی به ابزارهایی که به شما این امکان را می دهد، می اندازیم.

۱٫ CAT TOOL – OMEGAT (ابزار رایگان)

OmegaT یک ابزار ترجمه رایگان (CAT) برای متخصصان است. این یک ابزار عالی و ساده ای است که فقط چند ساعت طول می کشد تا یاد بگیرند که چگونه از آن استفاده کنند و از همه مهمتر، آن رایگان است.

به یاد داشته باشید که ابزار CAT ترجمه ماشینی نیست، بنابراین ترجمه برای شما مانند Google Translate انجام نمی شود. با این حال، شما می توانید اسناد طولانی را ترجمه کنید و به شما در تطابق با آن کمک کنید.
مزیت اصلی ابزار CAT این است که همانطور که شما ترجمه تخصصی انجام می دهید، رکوردی از جملات را که قبلا ترجمه کرده اید (در یک فایل به نام Memory Translation) نگه دارید.
ابزار بسیار پیشرفته تر از CAT وجود دارد، اما OmegaT یکی از بهترین هاست زیرا ساده و رایگان است.

۲٫ وب سایت PPH

PPH یک شرکت مبتنی بر انگلستان است که بستری برای مترجمان آزاد برای تبلیغ کار خود فراهم می کند. بنابراین، این نیز یک وب سایت است که در آن شما می توانید خدمات کوچک از فریلنسرها، از طراحی تا برنامه نویسی تا اصلاح، و خیلی بیشتر (از جمله ترجمه) خریداری کنید.
اگر چه این سایت در انگلستان واقع شده است، اما شما می توانید با هر نوع پولی از امکانات آن استفاده کنید. با صرف چند £، € یا $ می توانید کارهای زیادی انجام دهید.

۳٫ GOOGLE DOCS (ابزار رایگان)

اسناد گوگل مزیت بزرگی دارند؛ آنها به شما اجازه می دهند که با دیگران همکاری کنید.
اساسا، شما یک Doc را بنویسید که روی سرور گوگل نشسته است، نه به کامپیوتر شما. برای دسترسی به سند و ویرایش آن باید به اینترنت متصل باشید، اما می توانید آن را برای ذخیره در رایانه خود نیز دانلود کنید. سپس شما می توانید مجله ویرایشگر خود را به Google Doc دسترسی داشته باشید، جایی که آنها می توانند تغییراتی انجام دهند که در یک سند انجام می شود. بنابراین او نیازی به فرستادن آن به ایمیل شما ندارد و از مشکلی که اغلب بوجود می آید از نسخه دیگری از مایکروسافت ورد استفاده می کنند و قالب بندی کاملا از بین می رود.

شما می توانید از Google Docs برای اسناد متنی (معادل مایکروسافت ورد)، صفحات گسترده (معادل مایکروسافت اکسل) و ارائه ها (معادل مایکروسافت پاورپوینت) استفاده کنید.
آن را حتما امتحان کنید – آن را دوست خواهید داشت و به علاوه، این که رایگان است!

۴٫ DROPBOX – ذخیره سازی DOCUMENT (ابزار رایگان)

شما وقتی یک دراپ باکس بسازین میتوانید محتویات داخل آن را با تمام دستگاه های خود به اشتراک بگذارید
علاوه بر این، بدون توجه به جایی که در جهان هستید، شما به سادگی می توانید به Dropbox.com بروید و می توانید دقیقا به همان محتوای دسترسی داشته باشید

این یک ابزار رایگان است. ۲ گیگابایت فضا را به صورت رایگان ارائه می دهند اما اگر بخواهید فضای بیشتری داشته باشید می توانید یک طرح پیشرفته تر نیز خریداری کنید.

۵٫ YOUCANBOOK.ME (ابزار رایگان)

آیا تا به حال برای قرار ملاقات با یک مشتری برای بحث در مورد یک پروژه تایم مورد نظر عقب جلو شده است ؟ اگر چنین است، شما می دانید که چقدر زمان می تواند از طریق ایمیل تلف شود، برای اینکه زمان برای هر دوی شما مناسب باشد. با YouCanBook.me شما این مشکل را از بین می برید.

۶٫ HOOTSUITE – بازاریابی رسانه های اجتماعی – ابزار رایگان

ما همه از اهمیت رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و موجود، آگاه ساختن خدمات ما و قرار دادن خودمان به عنوان متخصصان در یک وب سایت آگاهیم.
سوال این است – چگونه همه ی حساب های مختلف خود را مدیریت می کنید؟ Hootsuite یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد محتوای خود را قبل از برنامه ریزی، مشاهده مطالب ذکر شده، پاسخ، پیدا کردن محتوا، همکاری با دیگران، گزارش کار و…
به شما اجازه می دهد تا ۳ حساب (مثلا صفحه فیس بوک، حساب توییتر خود و صفحه Google+ یا LinkedIn خود) را مدیریت کنید.

۷٫ طرحهای عمومی GOOGLE برای صورتحساب (ابزار رایگان)

برای صرفه جویی در زمان با پرداخت صورتحساب، قطعات مختلف نرم افزاری که می توانید استفاده کنید وجود دارد.
انتخاب واقعی که به ساختار کسب و کارتان داده اید و حجم کاری که شما معمولا باید اداره کنید.فقط شروع به کار کرده و نمی خواهید درآمد سرانه را سرمایه گذاری کنید، می توانید از قالب های عمومی Google استفاده کنید.

۸٫ SIMPLYBILL – ابزار واریز کننده برای تعداد کمی از صورت حساب – ۵ دلار در هر ماه

اگر شما یک مترجم آزاد هستید، شما هنوز هم می خواهید یک برنامه نرم افزاری برای کمک به صورتحساب شما بکند، ابزار Simplybill توصیه می شود .
شما می توانید با پرداخت (اشتراک ۵ دلار در هر ماه) برای ارسال حداکثر ۲۵ فاکتور در هر ماه استفاده کنید.

۹٫ ابزار خرج کردن – قرعه کشی برای شمار زیاد حساب ها

اگر شما تعداد زیادی از صورتحساب ها را که برای مشتریان خود است ارسال می کنید، بهتر است از Crunch استفاده کنید.
اگر شما فقط شروع به کار کرده اید، شرکت Crunch شما را ثبت می کند.آماده باشید که کمی گرانتر از دیگر برنامه ها باشد، اما واقعا در تمام حسابداری ها و نیازهای صورتحساب شما را پوشش می دهد، در حالی که شما باید مقدار زیادی مالیات را در پایان سال برای آن آماده کنید.

۱۰٫ ۱۲۳RF.COM

آیا شما وبلاگ دارید؟ آیا شما وقت آنلاین زیادی را صرف پیدا کردن تصاویر خوب برای اضافه کردن به پست های وبلاگ خود میگذارید؟
۱۲۳RF.com به شما در این زمینه کمک شایانی میکند. حالا یا رایگان یا با قیمتی اندک.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *